Wszystkie wpisy, których autorem jest klangie

Yotvingian Picnic

Exhibition pavilion of 70 sq. m. was designed and self-built with minimal budget for a cultural event.

Yotwingians were a tribe of Balts that lived in Masurien lakeland of today’s Poland. When the Order of the Holy Cross was invited by Slovian prince, they were christianised by force, and the region was ruled by thePrussian monarchy. More and more traces of their long-gone presence are found with the region looking for it’s former historical identity. Local legends became a topic of a multimedia installation inside.

Pavillion has was made with 120 EUR budget in 1 day with cooperation of ECAM Association from Elk.

3

LAMPA

Projekt prostej do wykonania lampy stojącej. Powstaje prototyp.
Grecką literą sigma inżynierowie oznaczają naprężenia, które powodują wyginanie się listew. Zjawisko sprężystego wyboczenia pręta pod wpływem jego ściskania jest zazwyczaj dla konstrukcji destrukcyjne. W tym przypadku wyboczenie jest jednak pod kontrolą, dzięki niemu stelaż jest sztywny, a tkanina napięta. Ultralekka forma wynika z naturalnego ugięcia listew wyłącznie pod wpływem siły cięgna. Lampa ma więc w sobie zawartą siłę.

2014

współpraca: Paweł Warzecha 
http://wytworniakrakow.pl/portfolio-items/pawel-warzecha/

wiz_534px

WARSZAWSKA ROTUNDA

Wstępny projekt koncepcyjny na międzynarodowy konkurs „Changing the Face” obejmuje zakresem renowację budynku warszawskiej Rotundy oraz zagospodarowanie otaczającego ją placu przy jednym z najbardziej ruchliwych skrzyżowań w Warszawie. Założenia renowacji budynku mieszczącego bank PKO obejmują spełnienie wymogów zielonej certyfikacji budynków (m.in. podwójna szklana fasada), oraz wykorzystanie widoków z antresoli na utworzenie kawiarni. Od strony Pasażu Wiecha w budynku zaproponowaliśmy utworzenie galerii z możliwością ekspozycji wielkogabarytowych dzieł sztuki.Zieleń na placu jest osłonięta od hałasu komunikacyjnego przezierną altaną ze szkła, tworząc cichą oazę. Dopełnieniem ludzkiego wymiaru placu jest nowy, mały pawilon gastronomiczny, który wraz z lampionami ożywia przestrzeń wieczorami.

2013
zakres: koncepcjarola: architekt

współautor: Kamil Czapski (architektura, wizualizacje)

2_480

Re:Praga

Studialna koncepcja rewitalizacji ścisłego centrum warszawskiej Pragi, przygotowana w ramach prekwalifikowanych warsztatów urbanistycznych SARP, na zamówienie urzędu miasta.

Konieczne jest szybkie przywrócenie gospodarczej równowagi rejonu zamkniętego na czas budowy metra i zaproponowanie odpowiednich funkcji miejskim lokalom użytkowym. Propozycje obejmują więc sezonowe zagospodarowanie fragmentów ulic, wprowadzenie zrównoważonego mixu funkcji: gastronomii, handlu i usług oraz tradycyjnego rzemiosła i nowoczesnego wzornictwa. Równolegle proponowane jest wprowadzanie zapisów strategii transportowej (strefy Tempo 30, zwiększenie roli komunikacji zbiorowej, rowerów i pieszych), oraz uzupełnienia systemu dostępnej zieleni publicznej.

Oczekiwanym rezultatem jest przywrócenie rangi najważniejszym historycznym ciągom Pragi (postulowany Trakt Praski, bulwar w ulicy Targowej, oś Nowej Pragi: ul. Stalowa).

2014
Zakres: koncepcja (architektura), wizualizacje

zespół: Gildas Boursin, Małgorzata Dembowska, Marcin Kacprzyk, Maciej Kuziemski, Karol Langie, Konrad Marczyński, Krzysztof Michalski, Tomasz Peszke, Piotr Płoski
współpraca: Joanna Bębenek, Krzysztof Moskala (wizualizacje), Mirela Moszczyńska

front480px

PARTYCYPACYJNY DYPLOM

Projekt jest przykładem działania urbanisty–planisty (urban–planner), urbanisty–projektanta (urban–designer) i architekta w bezpośrednim i ciągłym kontakcie z użytkownikami. Przypomniana zostaje zaniedbana w mieście skala sądziedztwa na pograniczu ścisłego centrum i pasa okalających dzielnic mieszkaniowych na warszawskiej Pradze.

Zaproponowane w pobliżu ulubionego przez mieszkańców parku lokalne centrum usługowo-rozrywkowe wypełnione jest miksem funkcji, które wskazali w badaniach mieszkańcy. Nieformalnym miejscom spotkań, gastronomii, handlowi i drobnym usługom towarzyszy sport, rekreacja oraz sąsiedzkie centrum kultury. W koncepcji programowej idea partycypacji jest rozwinięty o nowoczesne tendencje w kulturze: samopomoc, nieformalną i wzajemną edukację, animację społeczno-kulturalną, tworzenie warunków dla dojrzałych działań obywatelskich.

2008—2009
ZAKRES: projekt dyplomowy, badania, animacja społeczna
wyróżnienie w konkursie o Nagrodę im. M. Baczko i P. Zakrzewskiego
ILUMINACJA_MURY_OBRONNE_480px

CENTRUM JELENIEJ GÓRY

Pokonkursowa koncepcja odnowy centrum miasta średniej wielkości, zamówiona przez urząd miasta. Projekt obejmował skalę urbanistyczną i architektoniczną.

Jelenia Góra to miasto kurczące się mimo spektakularnego umiejscowienia w krajobrazie u podnóża atrakcyjnych turystycznie Sudetów. Propozycje koniecznej gruntownej odnowy centrum miasta obejmują koncepcję programową interaktywnego centrum nauki, uspokojenie ruchu samochodowego, integrację transportu autobusowego i kolejowego, uporządkowanie parkowania, aż po architektoniczne zagospodarowanie ulic i placów, w tym specjalnie zaprojektowaną małą architekturę i system informacji miejskiej.

Zaplanowane inwestycje mają jednocześnie wydobyć walory cennej architektury z przełomu XIX i XX wieku, przyciągnąć turystów i poprawić jakość życia mieszkańców.

2013—2014
Zakres: koncepcja urbanistyczno-architektoniczna
Rola: architekt-urbanista

autorzy: pracownia Studium, Warszawa — Malwina Łazęcka, Rafał Maliński, Karol Langie, Zbigniew Bugaj (Instytut Rynku Hotelarskiego), Beata Duda, Marcin Gozdalik, Marek Hałasa (branża drogowa), Alojzy Kiziniewicz (doradca rynku nieruchomości), Artur Klamut (postprodukcja filmu), Karol Kożuchowski, Remigiusz Sędłak, Janusz Stańczyk (inżynieria ruchu), Anna Stefańska, Jan Wittek Terlikowski

 

 

 

 

00-NOCNY_480px

DWORZEC CENTRALNY

Po 34 latach od budowy modernistyczny Dworzec Centralny wymagał gruntownej odnowy i oczyszczenia. Zrealizowana modernizacja nominowana była w 2013 roku do europejskiej nagrody im. Miesa van der Rohe. Ideą projektu Towarzystwa Projektowego było wydobycie zatartych przebudowami walorów architektury, zwiększenie komfortu podróżujących (nowoczesne poczekalnie), poprawa dostępności i orientacji poprzez wprowadzenie czytelnej informacji wizualnej i w końcu reorganizacja funkcji komercyjnych. Projekt obejmował w sumie kilkadziesiąt tysięcy metrów kwadratowych budowli, w tym halę, podziemne galerie i perony.

2009—2011
ZAKRES: koncepcja przetargowa
ROLA: asystent projektanta

autorzy: Grzegorz Niwiński, Jerzy Porębski
współpraca: Barbara Dobrzyńska, Karol Langie,
Wojciech Piwowarczyk, Maciej Siczek, Maciej Walczyna, Maciej Wilczek
klient: PKP S.A.